Od 1 marca dawca krwi posiadający tytuł ZHDK I stopnia i HDK-ZdZN może zakodować uprawnienie do bezpłatnych przejazdów na Toruńskiej Karcie Miejskiej – JO

Przypominamy tak jak w tytule, że od 1 marca dawca krwi posiadający tytuł „Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi I stopnia” (ZHDK I stopnia) oraz „Honorowy Dawca Krwi -Zasłużony dla Zdrowia Narodu” (HDK-ZdZN) może zakodować swoje uprawnienie do bezpłatnych przejazdów (I i II strefa) pojazdami komunikacji miejskiej MKZ Toruń na Toruńskiej Karcie Miejskiej – JO. Skąd ta zmiana? Zmiana wynika z Uchwały nr 99/24 Rady Miejskiej w Toruniu. Z aktem prawnym możecie się zapoznać na powyższej stronie.

Powyższa karta ma zarówno format plastikowej karty (patrz fotografia) jak i aplikacji mobilnej „JO-Toruń”. Zanim napiszemy w jaki sposób to zrobić to najpierw wytłumaczymy dlaczego warto mieć dokument uprawniający właśnie w takiej formie. Do tej pory funkcjonującymi dokumentami potwierdzającymi nasze uprawnienia były legitymacje Zasłużony Honorowy Dawca Krwi I stopnia oraz legitymacja Honorowego Dawcy Krwi-Zasłużonego dla Zdrowia Narodu. Niestety te dokumenty nie są wygodne w użytkowaniu. Po pierwsze nie mają formatu „użytkowego”; a więc nie są wielkości kart płatniczych, nie mieszczą się w standardowych portfelach w związku z czym trzeba nosić je osobno. Po drugie wierzchnia strona okładki legitymacji a dokładniej jej materiał łatwo ulega zniszczeniu, zwłaszcza przy stałym ich noszeniu. Co prawda można była corocznie wyrabiać jako ZHDK I stopnia bilet roczny to jednak zakodowanie uprawnienia na stałe jest dużym plusem. Złożenie wniosku o duplikat legitymacji HDK-ZdZN również jest bardziej pracochłonne i procedura jego uzyskania trwa dłużej. W związku z tym warto zastąpić legitymację ZHDK I stopnia i HDK-ZdZN Toruńską Kartą Miejską JO. Przedstawmy teraz poszczególne kroki.

W pierwszej kolejności należy założyć konto na portalu jo-torun.pl

Podczas rejestracji uzupełniasz swoje dane personalne oraz ustawiasz hasło.

Następnie aktywujesz konto na swojej poczcie email, którą podałeś przy rejestracji. Gdy masz już aktywne konto logujesz się na stronie jo-torun.pl. Po zalogowaniu wchodzisz w menu w „Panel użytkownika„.

Po wejściu do niego należy kliknąć opcję „Moje sprawy” i „Zgłoś nową„.

Pojawi się wykaz spraw jakie możesz załatwić przez portal. Wybieramy interesujący nas temat „Prośba o nadanie zniżki lub statusu mieszkańca” a następnie „Bilety Specjalne …

Na grafice nie widzicie HDK-ZdZN bo ja już skorzystałem z tej opcji 🙂 UWAGA! Przy wypełnieniu wniosku będziecie musieli zrobić zdjęcie 2 stron legitymacji.

Następnie będzie wraz z upływającym czasem informowani o zmianach statusu złożonego wniosku.

Ostatnim krokiem jest wybór rodzaju Toruńskiej Karty Miejskiej „JO”:
– karta plastikowa (zobacz fotografia)
– karta wirtualna w postaci aplikacji mobilnej JO-TORUŃ (android) i JO-TORUŃ (iOS)
– karta płatnicza (debetowa) / kredytowa
– legitymacja

W „Panelu użytkowania” wybieramy „Moje Karty” a następnie

Wyboru dokonujemy poprzez kliknięcie „Zgłoś nową sprawę” i z rozwijanego menu rodzaju spraw wybieramy „Prośba o wydanie Karty Miejskiej” a następnie „Dodaj nową kartę” .

Można również zrobić to poprzez opcję „Zgłoś nową sprawę

Wypełniamy wniosek uzupełniając dane.

Klikając na „Numer sprawy” w menu „Moje sprawy” możemy śledzić szczegółowo informacje o rozpatrywaniu naszej prośby.

Dodaj komentarz

Verified by MonsterInsights